» دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ برای استفاده از کد، آنرا کپی و در بخش تنظیمات وبلاگ خود درج کنید. دانلود مجموعه ی کامل داستان های هزار و یک شب

 «هزار و یک شب» مجموعه داستانی شیرینی است که در برگیرنده ی ویژگی های روحی مبنای اخلاقی باورها رویاها و تخیلات اقوام مشرق زمین. ریشه ی این قصه ها را باید در ادبیات ایران باستان و به احتمال بسیار در تاریخ هخامنشیان جست. هرچند این قصه ها در دوره های گوناگون تاریخی و به تناسب نیازها و مقتضیات گوناگون تغیرات بسیاری یافته هنوز هم رنگ و بوی اسطوره های ملت های مشرق زمین به ویژه قوم آریایی ساکن در سرزمین ایران در بسیاری از آنها وجود دارد و هنوز هم در ذهن جهان و جهانیان دنیای رنگ در رنگ این قصه ها یادآور پیشینه ی تاریخی این کتاب به یادماندنی است.

همواره قصه ها در کنار ویژگی های خاص خود که حکایت کننده ی دنیای باستان و توصیف گر اندیشه های اقوام کهن هستند پیوندی استوار میان مردمان امروز و نیاکان گذشته بر قرار میکنند. در هزار و یک شب که آمیزه ای از دنیای گذشته ی چندین ملت مشرقی است از ایران گرفته تا چین و مصر و لبنان و ... حتی گاه رد پاهایی از یونان باستان هم در آن دیده میشود این رشته ی پیوندی محکمتر و پایدارتر خود را نشان میدهد تا به آنجا که ترجمه ی این کتاب به زبان های گوناگون جهان به قدری خوشایند روح و احساس ملت های مختلف جهان بوده و هست که در سراسر جهان سال 2004 میلادی که مقارن با سیصدمین سال ترجمه ی هزارو یک شب توسط آنتوان گلان به زبان فرانسه میباشد توسط یونسکو «سال هزار و یک شب» اعلام شده است.

 

One Thousand and One Nights is a collection of West and South Asian stories and folk tales compiled in Arabic during the Islamic Golden Age. It is often known in English as the Arabian Nights, from the first English language edition (1706), which rendered the title as The Arabian Nights' Entertainment. The work was collected over many centuries by various authors, translators, and scholars across West, Central, South Asia and North Africa. The tales themselves trace their roots back to ancient and medieval Arabic, Persian, Indian, Egyptian and Mesopotamian folklore and literature. In particular, many tales were originally folk stories from the Caliphate era, while others, especially the frame story, are most probably drawn from the Pahlavi Persian work Hazār Afsān which in turn relied partly on Indian elements.

مشخصات

نام کتاب : قصه های هزار و یک شب

نویسنده : ناشناس

زبان : فارسی

ناشر : بهترین کتاب های جهان

فرمت : pdf

حجم فایل : 3.7 مگابایت

 لینک دانلود - 3.7 مگابایت

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : یک شنبه 22 آذر 1394 | 8:17 | نویسنده : لطیفی |
.: Weblog Themes By Bia2skin :.